موسسه آموزش عالی آپادانا

دانشکده علوم انسانی
بخش روانشناسی
  • بازدید آموزشی دانشجویان روان شناسی از بیمارستان ابن سینا

    بازدید آموزشی دانشجویان روان شناسی از بیمارستان ابن سینا
    در این بازدید که سی ام آذر ماه به سرپرستی و هدایت خانم دکتر چین آوه صورت گرفت، دانشجویان ترم ۵ روان شناسی با حضور بر بالین بیماران در جریان علت ها و درمان های بیماری قرار گرفتند و توضیحات لازم توسط استاد مربوطه ارایه شد.

  • بازدید از اورژانس اجتماعی

    دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه آپادانا در نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 به بازدید علمی - آموزشی میدانی از اورژانس اجتماعی پرداختند. این بازدید به همت معاونت آموزشی و انجمن علمی گروه روان شناسی و در حاشیه درس روان شناسی تجربی با راهنمایی استاد مربوطه برگزار گردید و دانشجویان ضمن آن با وطایف اورژانس اجتماعی و نقش روان شناسان در این سازمان آشنا شدند.

  • بازدید از مرکز تخصصی نوروفیدبک

    دانشجویان نیمسال پنجم رشته روان شناسی دانشگاه آپادانا در نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 به بازدید علمی - آموزشی میدانی از مرکز نوروفیدبک پرداختند. این بازدید به همت معاونت آموزشی و انجمن علمی گروه روان شناسی و در حاشیه درس روان شناسی تجربی با راهنمایی استاد مربوطه برگزار گردید و دانشجویان ضمن آن با طریقه ی تشخیص و رمان از طریق این دستگاه و ابزار آن آشنا شده و ضمن مشاهده ی درمانجو و چگونگی پیش برد روند درمان سوالات خود را مطرح کردند.

  • برگزاري ژورنال كلاب از آذر ماه ٩٦


    ژورنال کلاب جلسه آموزشی است که با حضور اساتید و دانشجویان برگزار می گردد و در طی آن به مرور محتوا و روش شناسی چند مقاله از مجلات معتبر پرداخته می شود. هدف از این جلسات آگاهی از جدیدترین و مهم ترین دستاوردهای علمی و همچنین ارتقاء مهارت های ارزیابی نقادانه مقالات دو هدف اصلی جلسات ژورنال کلاب محسوب میشود سایر اهداف این جلسات افزایش آگاهی در مورد طرح‌های پژوهشی.. آمار حیاتی.. اپیدمیولوژی بالینی.. و مدل های تصمیم گیری بالینی می باشد.
     موضوع مورد بحث در اولین جلسه، بارش فکری و هم اندیشی پیرو مباحث قابل تامل روانشناسی بوده است. در اين جلسات مباحثي نظير خشم،فرافكني،خودشناسي،تداعي آزاد و... توسط دانشجویان رشته روان شناسی محمد كديور، مريم مكلا،فاطمه رستگار،راضيه جولايي،مهدي جاني پور مورد بررسي و ارائه قرار گرفت.

  • بازدید از بیمارستان امیر

    در اردیبهشت ماه 1397 جمعی از دانشجویان رشته روان شناسی با هماهنگی اعضای انجمن علمی پرنيان تزنگان،محمدكديور،مريم مكلا،عرفان كمالزاده،سارا نوروزی به همراه گروه تئاتر دانشگاه به بازديد از بيمارستان امير پرداختند. هدف از این دیدار عیادت از بیماران کودک و ایجاد جوی شاد برای آن ها بوده است.

  • بازديد جمعي دانشجويان روانشناسي از كودكان بهزيستي اميد فردا

    بازديد جمعي دانشجويان روانشناسي از كودكان بهزيستي اميد فردا:
    در تابستان ٩٨ جمعي از دانشجويان روانشناسي به سرپرستي دكتر سيد ابراهيم مساوات به بازديد از كودكان بهزيستي اميد فردا و برگزاري جشن پرداختند.

  • برگزاري جلسه هم انديشي در رابطه با آسيب هاي موجود در محله سعدي شيراز

    اين جلسه در روز چهارشنبه مورخ ٩٨/٥/٢٣ باحضور كارشناس اجتماعي،حقوقي،اقتصادي و شهرسازي منطقه مذكور و تعدادي از دانشجويان روانشناسي دانشگاه آپادانا و به سرپرستي دكتر سيد ابراهيم مساوات در دفتر تسهيل گري و توسعه محلي سعدي برگزار شد.
    اين جلسه در جهت آسيب شناسي محل مذكور و ارائه راهكار به منظور توانمندسازي و ايجاد نگرش مثبت در ساكنين آن منطقه برگزار گرديد.

  • سمینار واقعیت و خیال در روانشناسی

     

    در تاریخ 20 خرداد 1398، سمینار واقعیت و خیال در روانشناسی با سخنرانی پروفسور حق شناس عضو هیات علمی دانشگاه آپادانا و همکاری دانشجویان انجمن علمی روانشناسی در سالن اجتماعات ساختمان فرهنگشهر برگزار گردید.

    در  این سمینار که با حضور اساتید و دانشجویان مشتاق رشته روانشناسی برگزار شد پارادیمهای زیادی در روانشناسی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. لازم به ذکر است که آقای دکتر فاضل عضو شورای مرکزی نظام روان شناسی استان فارس به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشتند.

  • آیین آغاز به کار دوره جدید انجمن های علمی

    روز یکشنبه مورخ 12 خرداد جلسه ای با حضور آقای دکتر جهرمی ( ریاست مؤسسه) و معاونین محترم و همینطور دانشجویان منتخب در انجمن علمی برگزار شد، در این جلسه به اعضا منتخب حکم انتصاب ارائه  و در خصوص زمینه های کاری انجمنها در جهت پیشرفت هرچه بهتر مؤسسه تبادل نظر شد.

  • انجمن علمی روانشناسی به مناسبت گراميداشت روز روانشناس و مشاور جشن گرفتند

     

    ٩ ارديبهشت هرساله به مناسبت گراميداشت روز روانشناس و مشاور نامگذاري شده است.

    روانشناسان رسالتي بزرگ بر دوش دارند، چنانكه تزكيه و ترميم و بازآفريني رواني سالم را اول در جهان خويش هويدا مي كنند و بعد اين تزكيه زندگي شده را به دست انداز هاي روح و روان بشريت مي كشانند.

    دانشجويان روانشناسي دانشگاه آپادانا با حضور گرانقدر اساتيد مجرب رشته روانشناسي  به مناسبت اين روز فرخنده افتخار برگزاري مراسمي را داشته اند كه به شرح زير است: