کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ، مدیر و موسس کمپانی دوو است. این کتاب مجموعه ای از یادداشت های کیم وو چونگ خطاب به کشورش بوده است که بعد از گردآوری به شکل یک کتاب در آمده است.

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست از ۴ قسمت و ۵۲ فصل تشکل شده است. هر فصل به طور خلاصه موضوعی را بررسی می کند اما ۴ قسمت این کتاب عبارتند از:

  1. رویاپردازی
  2. مدیریت
  3. رشد کردن
  4. رهبری

این کتاب یک کتاب انگیزشی – مدیریتی است که برای بسیاری از افراد می تونه کتاب فوق العاده جذابی باشه. راهکارهای مدیریتی خوبی در این کتاب آورده شده است هرچند که بحث اصلی کیم وو چونگ در این کتاب انگیزه دادن به جوانان است. کیم وو چونگ از جوانان کره و از جوانان سراسر دنیا می خواهد که خودشان را باور داشته باشند و برای پیشرفت خودشان و کشورشان تلاش کنند.

کتاب با مقدمه ای زا لوئیس کارار شروع می شود که به بحث در مورد کارهای کیم وو چونگ می پردازد. در همان صفحات اول که کتاب را می خوانید به تحسی کیم می پردازید و به این فکر می کنید که این آدم چقدر بزرگ و با عظمت بوده است. وقتی ماجرای کودکی کیم رو مطالعه می کنید و بعد در ادامه موفقیت های شگفت انگیز او را می خوانید به وجود چنین آدمی افتخار می کنید.

آدم دلش می خواد یک کیم وو چونگ هم در ایران پیدا بشه و وضعیت اقتصادی ایران رو سروسامان ببخشه. چون این کاری بود که واقعا کیم برای کره انجام داد. شرکت دوو و کیم کارهای فوق العاده مهم و تاثیر گذاری انجام دادند که نتیجه آن بهبود وضعیت کره شد.

کیم جوانان هر کشوری رو غنیمت اون کشور می دونه و اعتقاد داره جوانان باید رویاپردازان بزرگی باشند و به سختی تلاش کنند. او در کتابش میگه: ” در کودکی حتی یک سکه هم در جیبم نبود اما رویاهای بزرگی در سرم بود.”